tisdag 18 september 2012

Krokning med omslag, baksidan


Morgonsolen lyste in på verandan i söndags. Ljuset silades mellan rönnlöven. Jag kan inte minnas att gårdsrönnen burit så mycket bär som i år. Har inte lagat rönnbärsgelé, men så här nära har jag aldrig varit. En alldeles ljuvlig höstdag. För det är höst hos oss nu.

Senaste natt blåste det hiskeligt och lilleman behövde sällskap för att skrämma bort mardrömmarna. Där låg vi och lyssnade på ljuden. Och somnade igen. På morgonen fick vi beskåda vindens verk. Ett trädgårdsbord, fårens vattenhink, otaliga grenar och så en halv björk modell urgammal tvärs över gårdsvägen. Höstdekorationer.

När det är höst får man sitta inne och laga värme.


Här är filten som är gjord i  krokning med omslag som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Baksidan är uppvikt för att visa färgbyte, kanter och struktur.  Riktigt nöjd är jag.

Välkommen höst!

3 kommentarer:

  1. Men hur i hunnan ska jag gå i land med att få till det så fint som du har gjort. Jädrars så jag får knåpa på. Så fint och jämnt du får ditt arbete. Hmmm......voj voj detta blir en utmaning för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk på
      - att slappna av i axlarna
      - garnspänningen
      - fridsamma tankar
      så blir det såååå bra!

      Radera
  2. Va! Är det såååå enkelt. Då kommer det att vara busenkelt ju *S*

    SvaraRadera